Techniek in het basisonderwijs
Op verzoek van het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap gaat de Inspectie
van het Onderwijs de komende jaren na hoe het met de kwaliteit van het techniekonderwijs
in het basisonderwijs gesteld is. De gegevens daarvoor worden jaarlijks verzameld bij
een representatieve steekproef van basisscholen. De gehanteerde vragenlijst is een bewerking
van de vragenlijst uit de PPON-reeks Balans van het natuurkunde- en techniekonderwijs
aan het einde van de basisschool uit 2002. De belangrijkste conclusie is dat basisscholen
'techniek' op heel verschillende manieren in blijken te vullen. Die verschillen betreffen
de hoeveelheid tijd die ze aan techniek besteden, de inbedding in het rooster, het aanbod,
de inhoud, de organisatie, enzovoorts. Kortom, in bijna alles. Hieronder wordt deze diversiteit
toegelicht.
Dit document is niet te bestellen bij Speeltechniek, opname in onze webwinkel is informatief.
Downloaden
U kunt het boek downloaden via onderstaande link: